onsdag 10 mars 2010

FRS – En riktigt svinig sjukdom.

Med jämna mellanrum förses vi i Sverige med nya skrämselrapporter om sjukdomar som kommer att drabba oss. Det var visst något om fåglar och svin det senaste, av någon märklig anledning har jag överlevt båda. Precis som de flesta andra, fler lär ha dött i den svåra och mycket ovanliga sjukdomen hosta under tiden fågel och svininfluensan rasat. Hostan tror jag skördade 3.000 liv medan fåglarna och svinen räknade in 30-talet offer.

Nu ska man inte skoja om så här allvarliga sjukdomar. Men. Det känns som ett beställningsjobb, skräm folket så glömmer de att fokusera på rätt saker, de som är riktigt farliga. Jag är inte forskare eller mer medicinskt kunnig än att jag ser skillnad på Alvedon och Kexchoklad. MEN. Jag har trots det via mitt nätverk gjort en skrämmande upptäckt, det finns en sjukdom att verkligen oroa sig för;

FRS – FATTIGA RIDDARES SYNDROM

Man har via noggranna vetenskapliga studier funnit att ohälsotalen är mycket stora i gruppen FRS-smittade. Sjukdomen förlamar och omyndigförklarar individen. FRS delar familjer, skiljer barn från sina föräldrar, gör människor bostadslösa, stänger ute dem från arbetsmarknaden, tar ifrån individen incitament att arbeta, dödar självkänslan och skapar en djup hopplöshet.

Idag lider omkring 500.000 människor av FRS men då har jag inte räknat in de som lever med den sjuka och direkt drabbas. Samhällskostnader för sjukdomen är omkring 50 miljarder.

FRS-smittan sprids som en löpeld och möjliggörs via ett galet system där samhället motarbetar den drabbade. FRS kan drabba i princip vem som helst, som en följd av skilsmässa, sjukdom, arbetslöshet eller om personens företag gör konkurs.

Runt FRS finns ingen läkemedelsindustri som tjänar storkovan, men väl en inkassoindustri som gör det. Ahh, va fan, ryck upp dig – ”gör rätt för dig”, är den rådande ordinationen för sjukdomen. ”Göra rätt” för sig går inte, det har systemet sett till. Jag skrev att det inte fanns någon läkemedelsindustri runt sjukdomen FRS, men jag kan ha fel. Det slog mig att antalet människor som äter ”lyckopiller” är i samma storleksordning som de som lider av FRS.

Jag säger inte att alla som lider av FRS äter ”lyckopiller”, men jag kunde inte låta bli att stanna till vid siffrorna så får var och en dra sin egen slutsats. Så det kanske trots allt finns även en läkemedelsindustri bakom. Vad vet jag, en förvirrad farbror som sitter här och yrar i sviterna efter FRS. By the way, jag har ätit ”lyckopiller”. Sammanträffande?! Inte i mitt fall.

Syftet med de här raderna var att upplysa om sjukdomen FRS. Jag väljer att inte gå in mer på orsak och verkan, men om du är intresserad kan du läsa mer om det i mina tidigare inlägg.

Verktygen för att råda bot på sjukdomen finns, men de som styr vägrar att göra något. Faktiskt så börjar jag tro att de FRS-drabbade är en medvetet vald grupp för att hålla samhällsmaskineriet igång. Varför jag tänker i de banorna? Industrin runt den här sjukdomen har helt enkelt vuxit sig för stark, håller för många tjänstemän sysselsatta, problemet är så uppenbart att det inte kan förhålla sig på något annat vis. Det blev de skuldsatta som offrades – för botemedel saknas inte, det krävs bara att någon agerar.

Och eftersom ingen agerar, så får vi med FRS ta saken i egna händer. Vi bildar partiet fattiga riddare. Ladda ned namnlistan http://fattiga-riddare.se/index.php?option=com_docman&task=doc_download&gid=1&Itemid= och skicka eller faxa den till:

Insolvens Stockholm
Box 761
12002 Årsta

Fax: 0843759986

Det kan göra skillnad, din röst kan rädda liv. Du tar inget politiskt ställningstagande och du är anonym.

Mer om FRS kan du läsa om på mina vänners bloggar. Besök även forumet fattiga riddare, Sveriges största samlingsplats för FRS.

Skuldsatt
Dwight
Insolvens Sthlm
NoCash

Pingat på intressant.se och Twingly.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , , , , ,

2 kommentarer:

  1. Så sant som det är sagt. Jättebra sammanfattning.

    Nej, det är sant, FRS-drabbade har tagits ifrån sina verktyg.

    SvaraRadera
  2. Du har ett hedersamt pris att hämta på min blogg ;-)

    SvaraRadera